• Fidesz-KDNP 50%
  • MSZP 10%
  • Jobbik 3%
  • Együtt 8%
  • LMP 1%
  • DK 6%
  • Más párt 3%

Magyar médiahelyzet

MMH.jpg
Témakör
Kommunikációtan, politikai kommunikáció, média
Oldalszám
400
Kiadás éve
2005
ISBN/ISSN
963-7340-181
Ár
200 Ft
Szerző(k):

Scherer Zsolt, Kubínyi Tamás, Kitta Gergely, Gazsó Tibor, Farkas Attila Erik, Antal Zsolt

Leírás:

Tizenöt év telt el azóta, hogy megszűnt Magyarországon a cenzúra, a tömegtájékoztatás feletti totális ellenőrzés. A rendszerváltással megteremtődtek a sajtószabadság alkotmányos alapjai, a vélemények sokszínűségét és megjelenését törvények biztosítják. A kötet lezárásakor a magyar társadalom információéhségét összesen 5613 sajtótermék, rádió, tévé és internetes megjelenés igyekezett kielégíteni. A médiumok első látásra meglehetősen magasnak tűnő száma azt sugallhatja, hogy Magyarországon alapvetően minden rendben van: a hazai tömegtájékoztatás működésének a plurális médiarendszer ad keretet, és ebben a keretben számtalan „versenyző” küzd a piacért. A kedvező statisztika ugyanakkor elfeledi a magyar médiahelyzetre általánosan jellemző problémákat. Amíg a diktatúra idején a sajtószabadság megteremtése, mint demokratikus minimumprogram fogalmazódott meg, addig mára a médiapiaci koncentráció és a tájékoztatási monopóliumok kialakulása befolyásolja meglehetősen negatív módon a demokrácia működését. A könyvet annak reményében készítettük, hogy segítségével sikerül a szélesebb közönség számára is megvilágítani és érthetőbbé tenni a magyar tömegtájékoztatás meghatározó problémáit, és ezzel egy kicsit talán a megoldás felé mutató kezdeményezéseket is előmozdítani.