BREXIT NAPLÓK V. - Megakasztja-e a Lordok Háza a Brexitet?
BŐVEBBEN A KÉPZÉSRŐL
A képzés sajátossága
A politikai kommunikációs tanácsadó képzés elsősorban a nyilvánosság előtt lejátszódó politikai közlésfolyamat, kampánystratégiák és a politikai kommunikáció egyéb részterületei által felölelt problémakörök vizsgálatára összpontosít.
A Századvég Politikai Iskola és a Budapesti Metropolitan Egyetem tevékenysége hozzájárul a működőképes piacgazdaság, a demokratikus és hatékony politikai és kormányzati rendszer számára szükséges humán erőforrás képzéséhez. A képzés folyamán hallgatóink a szakma legkiválóbb képviselőitől olyan szakmai ismereteket, valamint kommunikációs képességeket sajátíthatnak el, amelyek bővítik szakmai tudásukat, illetve amelyeket a későbbiekben a munkájukban kamatoztathatnak.
A képzés során lehetőséget nyújtunk belföldi tanulmányutakra, szakmai esteken és workshopokon való részvételre.
Az oktatás célja, hogy
- olyan szakembereket képezzen, akik a politikai, társadalmi és civil szervezetek, intézmények kommunikációját hatékonyabbá teszik;
- a különböző szintű – központi és helyi – közigazgatási szervezetekben dolgozók számára lehetővé tegye szakmai ismereteik továbbfejlesztését, kommunikációs képességeik továbbépítését;
- a kommunikációs szakmában sikert tervezőknek, elérőknek új perspektívát mutasson, speciális tudást nyújtson;
- megfelelő ismereteket és jártasságot biztosítson a média és a kommunikáció világában tevékenykedők számára;
- a civil társadalom és a non-profit szektor szakembereinek magas szintű képzésével segítse ezen szervezetek szakszerűbb és hatékonyabb működését, kommunikációjuk professzionalizálását;
- az eltérő politikai értékeket valló hallgatók közös képzésével elősegítse a demokratikus politikai kultúra fejlődését.
A képzést elsősorban azoknak ajánljuk, akik
- érdeklődnek a politikatudomány, a politikai tanácsadás és a politikai kommunikáció iránt;
- közéleti karrierre vágynak;
- szakmai tudásukkal a közélet szereplőit szeretnék segíteni;
- a politikát, a politikai kommunikációt szakértői szinten kívánják elemezni;
- tanácsadók, akik a politikai kommunikációs képességeiket szeretnék fejleszteni;
- a non-profit szférában, társadalmi, érdek-képviseleti szervezetekben tevékenykedő vezetők, e szervezetek képviselői;
- politikai pártok, szervezetek szakértői, illetve azok apparátusában vezető pozíciót töltenek be;
- hivatásos politikusként (parlamenti vagy önkormányzati képviselőként) tevékenykednek, illetve a jövőben ilyen pályára készülnek;
- a politika és politikai kommunikáció iránt érdeklődő újságírók és tanárok.
A program felelős vezetője
-
Barthel-Rúzsa Zsolt, a Századvég Alapítvány Kuratóriumának elnöke.
Ismeretkörök
- Alapozótárgyak: alkotmánytan, összehasonlító politológia, politikaelmélet, marketing és PR-elmélet.
- Speciális, szakmai ismeretek: stratégiai gondolkodás, politikai marketing/politikai PR, marketing és közvélemény-kutatás, szociálpszichológia, kampánystratégiák, szövegírás/beszédírás, média és politika, műsorpolitikák/politikai műsorok.
A szakirányú továbbképzés pontos megnevezése: politikai kommunikációs tanácsadó szakirányú továbbképzési szak.
A három féléves képzést sikeresen elvégzők a záróvizsga letétele és a diplomadolgozat megvédése után a Budapesti Metropolitan Egyetem politikai kommunikációs tanácsadó szakirányú továbbképzési oklevelét kapják kézhez.
Az oklevél kiadásának feltétele legalább egy idegen nyelvből középfokú, C típusú állami vagy azzal egyenértékű nyelvvizsga megléte.
A képzés időtartama: 3 félév, összesen 180 kontaktóra.
Oktatási napok: szombatonként egész nap.
A képzés díja: 200.000 Ft/félév.
A jelentkezés on-line jelentkezési lapon keresztül történik.
Az oktatás helyszíne: Századvég Politikai Iskola, Budapest III. ker., Hidegkuti Nándor u. 8–10.
Előfeltételek
- a szakirányú továbbképzésre mindazon egyetemi vagy főiskolai végzettségű szakemberek jelentkezhetnek, akik oklevelüket a jelentkezést megelőzően megszerezték;
- kitöltött online jelentkezési lap.
I. félév | |
TANTÁRGY | ÓRASZÁM |
Alkotmánytan | 15 |
Összehasonlító politológia | 15 |
Politikaelmélet | 15 |
Marketing- és PR-elmélet | 15 |
Összesen: | 60 |
II. félév | |
TANTÁRGY | ÓRASZÁM |
Stratégiai gondolkodás | 15 |
Szociálpszichológia | 15 |
Politikai marketing/politikai PR | 15 |
Marketing és közvélemény-kutatás | 15 |
Összesen: | 60 |
III. félév | |
TANTÁRGY | ÓRASZÁM |
Kampánystratégiák | 15 |
Média és politika | 15 |
Szövegírás/beszédírás | 15 |
Műsorpolitikák/politikai műsorok | 15 |
Összesen: | 60 |