• Fidesz-KDNP 50%
  • MSZP 10%
  • Jobbik 3%
  • Együtt 8%
  • LMP 1%
  • DK 6%
  • Más párt 3%

Hidvégi Áron előadása a Színházmarketing konferencián


A színházi szakma képviselői, igazgatók, művészek és marketingszakemberek vettek részt a Színházat vegyenek! címmel a Pesti Magyar Színházban megszervezett II. Színházmarketing konferencián hétfőn. Az egész napos rendezvényen olyan kérdésekre keresték a választ, minthogy kik járnak ma Magyarországon színházba, milyen a színházi marketing itthon és külföldön, milyen a jó plakát, hogyan építhető fel egy új brand, illetve fontos-e, hogy a rendező is figyeljen a marketingre.

Hidvégi Áron, a Századvég Alapítvány közvélemény- és piackutatási igazgatója színházlátogatási szokásokat vizsgáló, 1000 fős, friss közvélemény-kutatásukat mutatta be, amelyben a válaszadók 53 százaléka nyilatkozta azt, hogy legalább évente elmegy színházba. A kutatást összegezve kiemelte a szocializáció jelentőségét. Mint mondta, fontosak a gyerekkori impulzusok, élmények, és a baráti társaság, valamint az ismerősök is befolyásolják a színházlátogatási szokásokat. Arról szólva, hogy mi vonzza be a közönséget a színházba, elmondta, hogy a kutatás szerint a színészek teljesítménye és a darabok számítanak elsősorban, és kevésbé az úgynevezett celebfaktor.

Kiemelte: a megkérdezettek 70 százaléka meg tudott nevezni kedvenc magyar színészt. A kutatás eredménye jó mutatta, mennyire fontos, hogy a színész szerepeljen más felületeken is: a válaszadók által említett több mint 130 színésznek mindössze 2 százaléka volt az, aki egyáltalán nem szerepelt televíziós vagy filmes produkcióban, és 85 százalékuk valamilyen díj tulajdonosa.

A konferencián Alex Bayley, a Londoni Nemzeti Színház marketingigazgatója és Orlai Tibor, az Orlai Produkciós Iroda igazgatója előadását is meghallgathatta a közönség, majd kerekasztal-beszélgetéseket alkalmával cserélhetnek tapasztalatot a résztvevők.

A konferencia keretében a rendezés és marketing témájában Bozsik Yvette, Bérczes László, Szente Vajk és Iványi Marcell, Marketing szakmai szemmel címmel pedig Alex Bayley, Szabó László és Ertl Péter részvételével tartanak beszélgetést. A Marketing a grafikus és a fotóművész szemével című kerekasztal-beszélgetésen Árendás József és Nánási Pál vesz részt. A rendezvényt Szabó László, Magyar Teátrumi Társaság titkára zárja.

A konferencia támogatója az Nemzeti Kulturális Alap, a Magyar Teátrumi Társaság és a Pesti Magyar Színház.